Sunday 26 April 2015

Corelle termurah!

Kehadapan Kak Ton si penjual Corelle,

Saya Senah dari Selatan nak ngadu dengan kak ton. Saya ni ada dilemma atau nama glemernye masalah. Saya ni kak ton baru aje nikah 5 bulan. Saya stress kak ton. Satiap kali makan, kami laki bini makan aje dalam pinggan yang tetamu bagi hadiah masa kawin aritu. Set makan untuk 4 orang jugak kak ton. Masalahnye, Senah haritu basuh pinggan, terlepas dari tangan. 2 biji dah pecah. Yang tinggal pinggan beso 2 biji je lagi.

Bila mak datang, mak mertua datang, diorang bawak pinggan belen rumah diorang, yang mana diorang tak nak, bawak datang rumah saya kak ton. Stress kak ton. Bawak pinggan helo kitty la, pinggan princess la, pinggan jenama lain tapi sume caca marba. Mana belen belen lama tu diorang bagi kat saya kak ton. Saya ni yelah, terima jelah, tapi menanah mata saya tengok pinggan hidang tetamu makan macam macam kaler dan design ada.

Saya nak tanya kak ton, ade ke pinggan yang murah dari jenama Corelle yang boleh saya beli? Senah tahu pinggan Corelle ni bagus sebab mak Senah pon ada jugak. Dah guna 20 tahun. Tapi pinggan tu takmo pulak dia bagi Senah. Dibawak nye pinggan Princess cucu dia tu. Malu Senah laki Senah makan nasi kak wok dalam pinggan princess.

Kak ton tolong lah Senah yang buntu ni. Stress Senah kak ton.

Insan yang bingung,
Senah


Jawapan:

Wahai Senah si cantik manis,

Dengan kak ton ton, rege mampu milik hokpoz ada. Rege RM299 set makan untuk 4 orang (16pcs) dan ada 10 design ready stock tercantik lagi menarik. Senah pilih aje mana Senah nak dan bank in bayaran nye, esok kak ton pos Senah. Pinggan ni insyaAllah tahan lasak dan tak mudah pecah. Tapi jangan la Senah pergi test naik tingkat 10 campak corelle ke bawah. Batu pon pecah Senah kalau buat gitu.

Jangan lah Senah bermurah rupa. Senyumlah Senah sebab kalau bayo arini, esok pos, kemungkinan beso lusa nya dapat. Hilang masalah dilemma Senah tu. Kalau agak agak Senah takde duit, deposit aje RM170 dan belen nye bayo bulan depat.

Kak ton kira, selasai sudah masalah Senah.

Sekian, 
Keluh kesah bersama kak ton.

Untuk ape ape masalah kontek kak ton di 012-2727 504











No comments:

Post a Comment